Wednesday, June 02, 2010

Fingerskadad

Det är något speciellt med basket, det går inte att utöva den sporten utan att fingrarna tar skada. Idag spelade vi lite på skolan och givetvis fick jag kliva av efter en halvtimme med ett stukat långfinger. Jag förstår inte riktigt varför jag ska behöva sträcka mig efter bollen när jag är ett par huvuden längre än alla motståndare, men idag tyckte jag tydligen att jag behövde det och det medförde att jag fick bollen allra längst ut på fingerspetsen och det gjorde ont. Jag lyckas alltid med sådana saker när jag ska idrotta med händerna, det var samma sak när jag spelade volleyboll på mitt gamla jobb, när lärarna spelade mot eleverna. Precis som idag fick jag då bollen längst ut på fingret, den gången var det ännu värre, eftersom det var min högra hand som råkade illa ut. Det får nog vara slut med idrottande på arbetstid för min del, åtminstone om det är med händerna som idrotten ska utföras.

Dagens låt: Pavement - Shady lane

0 Comments:

Post a Comment

<< Home