Tuesday, June 01, 2010

Tårtor

Det är sista veckan med eleverna på skolan nu och eftersom betygen i princip är klara blir det lite lugnare lektioner de här sista dagarna. Idag har vi sett på film och spelat lite fotboll, i morgon är det sista dagen med lektioner, sedan återstår en städdag och en mentorsdag. Sista veckan är en riktigt trevlig vecka i fikarummet, niorna bakar nämligen tårtor och det som blir över efter att de själva ätit ställs in där. Idag kom det in tre nästintill oätna tårtor när vi satt några stycken och drack kaffe från vår nya automat och efter två rejäla bitar försvann den lilla hunger som hade börjat komma i min mage.
Min första klass, där eleverna förresten tar studenten i år, hade som vana att komma upp till mig på arbetsrummet med det som blev kvar när de hade hemkunskap, de såg nästan alltid till att det blev något kvar så att jag skulle få smaka. Det var onekligen en mycket trevlig tradition, som delvis levde vidare med min andra nia på den skolan. Det kunde vara allt från kladdkaka till kycklinggryta, men det var alltid gott och med tanke på mina restider och att leveransen alltid kom på eftermiddagen var de bra för min hunger.
Jag är lite bitter över att inte haft Eurosport idag, jag fick därför följa Söderlings bragd vid liverapport. Blir det final hoppas jag verkligen att SVT gör som i fjol och sänder den.

Dagens låt: The Perishers - Nothing like you and I

0 Comments:

Post a Comment

<< Home