Monday, May 17, 2010

Lyxsöndag

Igår hade jag och Malin en riktigt lyxig morgon, vi åt nämligen hotellfrukost. Vi bor granne med stans finaste hotell och igår bestämde vi oss för att utnyttja de frukostcheckar som vi fått av Malins föräldrar. Det kändes oerhört lyxigt att få nybakat bröd, med massvis av olika pålägg, fil, med massvis av goda flingor, plättar, kaffe, juice och frukt till frukost och dessutom bara kunna lämna tallrikarna på bordet och gå när man ätit färdigt. Kaffet var kanske inte det allra godaste, men eftersom vi hade så nära hem så kunde jag ta en kopp av mitt eget kaffe efter i stället. En oerhört bra inledning på en söndag, det var inte sista gången vi utnyttjade närheten till hotellet.
I övrigt igår hann jag med att se lite fotboll på Strömvallen, Gefle mötte IFK Göteborg i en match som inte nådde upp i några imponerande höjder. Ett par målchanser var det enda som Gefle lyckades skrapa fram och Göteborg hade inte ens ett skott på mål. Det var roligt att se Thomas Olsson in action, även om han blev utbytt efter en timme. Pappa, Onkel Franken och David var med på läktaren och det var ingen av oss som var speciellt nöjd med spelet i matchen, men vi hade tur med vädret i alla fall, solen värmde rejält på vår läktare. Det var så pass hett att jag köpte en Loka i stället för kaffe i halvtid, det händer inte ofta kan jag säga.

Dagens låt: The National - Bloodbuzz Ohio

0 Comments:

Post a Comment

<< Home