Thursday, May 13, 2010

Dags för tredje skivan

Det är ett mycket spännande skivsläpp på gång nu, Band of Horses nya skiva kommer nämligen ut på måndag och det är en skiva jag väntat på i över två år. Deras två första album är inget annat än mästerverk, två utmärkta skivor utan svaga punkter. Spelningen jag och Malin såg på Debaser Medis i mars 2008 var magisk, en av de bästa konserter jag någonsin sett. Mina förväntningar på den kommande skivan är mycket höga, även om jag hört från säkra källor att den inte håller samma höga nivå som de två tidigare. Sångaren, Ben Bridwell, har en mycket egen röst och jag har svårt att tänka mig att låtar med hans röst till är annat än väldigt bra. Hur som helst ska det bli mycket intressant att höra hur den nya skivan låter och så länge den kommer i närheten av de gamla är jag mycket nöjd, om de, mot förmodan, skulle dyka upp på Way Out West i sommar, skulle jag bli än mer nöjd.
Samma dag får jag leverans på den nya skivan från ett band som redan är klara för festivalen nere i Göteborg, nämligen The National. Den skivan är redan släppt, men eftersom jag bokade dem samtidigt från ginza får jag invänta släppet på Band of Horses innan den skickas. Att döma av recensionerna, som man inte alltid kan lita på, är det ett mästerverk. Enligt en av skvallertidningarna är High violet årets bästa skiva hittills och det låter onekligen lovande. Det är således en hel del bra musik att vänta till veckan, underbart.

Dagens låt: Band of Horses - Is there a ghost

0 Comments:

Post a Comment

<< Home