Sunday, December 06, 2009

Mätt

Sex sorters lax, hjortstek, kalkon, revbensspjäll, köttbullar och bröd, det var inte direkt konstigt att jag var mätt när jag och Malin åkte hem ifrån Svedja igår. Jag blev lite imponerad av mig själv när jag åt, jag klarade av att prova på allt det jag ville, förutom julskinkan, utan att för den skull må illa när det var dags för kaffe och godis. En nyckel till att det gick så bra var nog tiden för ätandet, vi åt nämligen klockan två igår och det är lite tidigare än vi brukar. När man äter julbord vid tre-tiden, eller senare, måste man nästan klämma i sig en lunch innan för att inte bli för hungrig, men när man ska äta vid två räcker det med en skapligt sen frukost för att man ska överleva fram till slukandet. Julbordet var dessutom mycket bra upplagt, det var inte halva bordet med olika korvar, som ändå inte är speciellt goda, i stället fanns det, som sagt, en hel del lax och det föll mig mer i smaken. Det enda jag saknade var marsipanen, som fanns i enorma mängder förra året, men om det funnits hade jag nog å andra sidan inte kommit undan från illamåendet, vissa saker går inte att sluta äta innan man mår illa.
När vi kom hem från maten åkte vi och hyrde den första av Stig Larsson-filmerna, jag hade varken läst böckerna eller sett någon av filmerna, så jag hade inga direkta förväntningar när vi satte oss i soffan för att se denna omtalade film. Så här i efterhand förstår jag ändå att så många gick och såg filmen, den var bitvis riktigt spännande och jag tror nog att vi kommer att se de andra två filmerna också.

Dagens låt: Editors - Push your head towards the air

0 Comments:

Post a Comment

<< Home