Sunday, November 22, 2009

Svensexa

Igår var det en riktig heldag, vi hade nämligen svensexa för Fugelsang, som gifter sig nu i januari. Det var en lång, men mycket trevlig dag. Vi började med att kidnappa honom klockan nio på morgonen och tågade sedan mot ICA Maxi, där han fick utföra ett uppdrag innan vi tog bussen ner på stan. Efter diverse uppdrag på stan och en lunch från American Take-Away fortsatte vi till dagens jobbigaste övning, nämligen sumobrottning. Vi hade hyrt sumodräkter för att göra upp i en timmes brottningsturnering. Jag brottades inte förrän i den tredje matchen och när jag tittade på de andra matcherna tyckte jag inte att det såg speciellt jobbigt ut, efter min och Olis svettiga kamp var jag ganska snabb att ändra min åsikt. Brottningen var rolig, men det fanns inte mycket kraft kvar i kroppen efter att ha gått några matcher. Stackars Fugelsang fick givetvis möta alla deltagarna i svensexan, tio stycken, och var minst sagt utpumpad när vi återlämnade dräkterna och gick vidare. Nästa stopp var Olis jobb, där det blev god mat, tv-spel och bastu. Det var en bra avkoppling efter en svettig första del av svensexan. Framåt natten begav vi oss in mot centrum, vårt första stopp där var ett ställe som jag aldrig besökt tidigare och innerligt hoppas att jag aldrig behöver besöka igen, nämligen stans karaokebar. Jag skulle inte för några pengar i världen sjunga karaoke, det är jobbigt nog att höra andra som sjunger. Anledningen till vår stopp här var att Fugelsang skulle få sjunga lite, något han gjorde utan att säga emot. Förutom Fugelsangs sång fick vi höra andra besökare slakta gamla hits mer eller mindre brutalt. Både jag och Den Gamle Franken satt och led under de nästan två timmar som vi var i baren. Till slut kom vi dock därifrån och avrundade sedan natten med ett besök på en annan klubb i stan. Det var en mycket trevlig dag och det såg ut som om dagens huvudperson, Fugelsang, också var nöjd på det som han fick ta sig för.

Dagens låt: Embrace - Fireworks, en av de bästa låtar som gjorts.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home