Friday, December 04, 2009

Arbetsskada, igen

Jag har klarat mig länge nu, utan att skada mig på jobbet på jobbet, men det var innan den här veckan. I tisdags var olyckan framme. Olyckan skedde vid kaffeautomaten. Jag hade precis stoppat in min kaffenyckel i automaten för att trycka fram en kopp av vårt mindre goda, men ack så viktiga kaffe. När jag stoppat in nyckeln råkade jag fastna med armen i nyckelbandet och på sätt dra ut nyckeln ur automaten på en gång, nyckeln fölg i sin tur rakt mot min hand och slog till den strax under pekfingret. Det kom lite blod från min stackars hand och det gjorde faktiskt lite ont också. Värken gick dock över ganska snabbt och blodet forsade väl inte direkt ur handen heller. Kvar av olyckan finns nu ett litet, litet märke på min hand. Det ser ut ungefär som om en mycket liten vampyr bitit mig i handen, de två tandmärkena kommer från nyckelns form. Precis som vanligt när jag skadar mig i tjänst är det både mitt eget fel och mycket klantigt, som tur var den här gången var det ingen som märkte, det hade nästan gjort ondare än själva smällen.

Dagens låt: Richard Hawley - For your lover give some time

0 Comments:

Post a Comment

<< Home