Monday, November 30, 2009

Sprutsviter

Jag trodde att jag skulle klara mig bra efter vaccinationen, det enda jag kände timmarna efter jag fått sprutan var lite värk i armen, men det skulle komma mer. Ju längre tiden gick, desto ondare fick jag i armen och framåt kvällen började mitt huvud att kännas tungt. På natten fick jag frossa och dagen efter en rejäl huvudvärk. Som tur var gick det hela över ganska fort, idag, två dagar efter sprutan, känner jag inte av någonting alls och med tanke på att jag nu borde slippa svinflunsan är jag nöjd över att ha tagit vaccinet. Igår blev det dock inte speciellt mycket gjort, jag bytte om från morgonrock till mysbyxor och fotbollströja lagom till matchstart för Liverpool och gick sedan runt i mysbyxor till klockan sju, då jag och Malin åkte bort till syster och Ronnie på adventsfika. Det kändes skönt att få en riktig slappdag, speciellt med tanke på sprutan, men också med tanke på den hektiska period som väntar, med betygsättning på jobbet och allt vad det innebär. Gårdagen blev inte sämre av att jag äntligen fick se Liverpool vinna en match igen, segern mot Debrescen räknar jag inte, att det dessutom var ett derby mot Everton gjorde det hela ännu bättre. Vi spelade dåligt, men vi lyckades ta tre poäng och det kändes förbannat bra.

Dagens låt: Tommy Körberg - Jag vill ha dig här, den här låten hade lika gärna kunnat göras av Walker Brothers, tyvärr inget klipp på youtube.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home