Saturday, December 05, 2009

Julbord

Det är få gånger på året som det är så skönt med sovmorgon som det är under de här veckorna strax innan jullovet, det är mörkt ute, grått och tråkigt. Det känns som natt när man vaknar på morgonen och det är inte förrän efter en stund av promenaden till jobbet som man vaknar ordentligt. Att i stället få ligga kvar och dra sig en stund, som jag fick göra idag, kändes riktigt bra. Det som väntar nu är en resa hemåt Svedja och julbord på Kilafors Herrgård, det kommer inte heller att kännas helt fel. Att jag kommer att bli överdrivet mätt är jag redan medveten om, nu handlar det bara om att planera sitt ätande, så att jag får i mig så mycket som möjligt av det som är godast. Potatisen kommer jag nog helt att hoppa över, kanske att jag tar en, bara för sakens skull. Förra året var jag för mätt för att kunna äta mycket av marsipanen som fanns till efterrätt, det måste jag försöka klara av det här året, marsipan är för gott för att missa. Jag vet inte riktigt vad jag ska plocka bort från förra årets plock, jag kanske helt enkelt får försöka äta mer än förra året. En god måltid kommer det hur som helst säkerligen att bli och en mycket trevlig eftermiddag.

Dagens låt: Richard Hawley - Cole´s corner

0 Comments:

Post a Comment

<< Home