Thursday, November 05, 2009

Fotbollsmisär

Det har varit fullt upp de senaste dagarna, därför har jag inte varit i närheten av att hinna uppdatera här, men det ska förhoppningsvis bli bättring på den fronten nu. Gårdagen bjöd på ännu ett deprimerande fotbollsresultat och jag kan inte minnas senast det kändes så här tungt att vara Liverpool-supporter, det känns som om allting går mot oss nu. Det är väldigt skönt att ha en förstående sambo när man sitter där med tom blick efter ännu ett övertidsmål i baken, som med stor sannolikhet även innebär att vi kommer vara borta från alla titlar av värde redan i november. Eftersom jag missade matchen mot United har jag nu inte fått se oss vinna en match på över en månad och även om det inte blev förlust igår kändes det verkligen som en sådan, när vår oduglige grek missade och såg till att ett mediokert Lyon kunde kvittera. I sådana här stunder sätts man verkligen på prov som fan, inget snack om den saken.
Bortsett från fotbollsmisären var det en bra kväll igår. Jag och Malin satt hemma och tittade på Scrubs. Vi köpte den sjunde säsongen av serien härom dagen och jag skuell gissa att vi avverkat den innan veckan är slut. Vi har inte haft en serie att se på några veckor nu, så det känns bra att vara igång igen. Helgen är också något att se fram emot, Liverpool spelar ju måndag så de kan inte heller sabba mitt humör. På fredag ska vi på releasefest för ett bra lokalt band och på lördag ska jag och Malin ut och äta middag för att fira två år. Det är svårt att gräma sig länge över fotbollsresultat när allt annat flyter på så bra.

Dagens låt: Band of Horses - No one is gonna love you more than I do

0 Comments:

Post a Comment

<< Home