Friday, November 06, 2009

Djävulskaffe

Igår fick jag en mycket fin present, eller god kanske är en bättre beskrivning. Presenten kom ifrån Malins föräldrar och bestod av ett kilo perfekta kaffebönor. Här i Gävle finns det goda kaffebönor att köpa, i första hand Inferno, som brukar vara mitt stående köp, men i Stockholm finns det bönor som håller ännu en högre nivå. Min absoluta favorit, det godaste kaffe jag smakat, är när man brygger kaffe på nymalda Diablobönor och nu har jag ett helt kilo sådana i vårt kylskåp där hemma. I morgon kommer det garanterat att bli morgonkaffe på diablobönor, något att se fram emot.
En sak som jag inte skrivit om här tidigare, som kommer att bli en av nästa års allra häftigaste händelser, börjar bli dags att nämna. Jag kommer nämligen att bli morbror i maj, syster och Ronnie ska utöka sin familj från tv katter till två katter och ett barn och det är verkligen något jag ser fram emot. Jag lyckades komma överens med Den Gamle Franken att han blev äldre än mig när han blev morbror, och i och med det fick byta namn till Onkel Franken, men nu går jag om honom igen, i och med att jag också blir Onkel. Det ska bli väldigt roligt att få tillökning i släkten, nu får man dessutom en anledning till att gå in i leksaksaffärerna igen och det är inte heller fy skam. I maj alltså, otroligt roligt.
På tal om roligt, i morgon är det tvåårsjubileum.

Dagens låt: Nick Cave - Into my arms
And I don't believe in the existence of angels
But looking at you I wonder if that's true
But if I did I would summon them together
And ask them to watch over you

0 Comments:

Post a Comment

<< Home