Sunday, September 13, 2009

Bra värk

Vi hade säsongspremiär i innebandyn igår, som vanligt inleddes säsongen med cupspelet och som vanligt fick vi möta på tufft motstånd direkt. Vi förlorade matchen med 1-3, men med tanke på att ingen i vårt lag rört sin innebandyklubba i annat syfte än bilstädning, som det var för min del, var det en klart godkänd insats. Den stora spänningen var idag, hur ont skulle kroppen göra efter att ha testat på tv gånger tretton minuter innebandy utan byten. Min kropp värker lite här och var idag, men det kändes väldigt glädjande när jag vaknade i morse och märkte att min rygg faktiskt kändes okej. Det här var första gången jag testade min rygg sedan jag gjorde illa den i somras och att den pallade för trycket den här gången var otroligt skönt. Det gör det mycket enklare att ta att mina ben värker och gör varje vända i trappen jobbigare än det brukar vara. Vi har egentligen match idag också, men eftersom jag, Kus och Onkel Franken har biljetter till Gefle-IFK Göteborg får vi hoppas att kapten Gorbatjov kan leda laget fram till en stark insats utan oss. Motståndet idag är ännu bättre än igår, så jag skulle bli väldigt förvånad om det blir något annat än förlust. Huvudsaken är dock att vi är igång till seriespelet börjar om några veckor och det kommer vi förhoppningsvis att vara efter cupspelet.

Dagens låt: Frank Sinatra - Strangers in the night
Something in your eyes was so inviting,
Something in you smile was so exciting,
Something in my heart,
Told me I must have you.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home