Monday, June 29, 2009

Festivalen över

Det tar på krafterna att vara på festival, men det är värt varenda kraftansträngning. Idag har jag sovit ikapp mig en aning, vilket betyder att jag inte riktigt tagit mig ut i solen än, trots att klockan börjar närma sig lunch. Jag ska försöka få några timmar i värmen innan det är dags för Söderling mot Federer i alla fall.
Hittills har jag mest lagt upp bilder från festivalen, här kommer en liten samling av tankar från våra tre dagar i Borlänge:

- Weeping Willows spelade inte, men man hade i alla fall sin trummis med hos Thåström.
-Småtjejer som springer runt på festival och håller varandra i hand borde ha egna festivaler, då slipper man ha ögon i nacken varje gång man ska dricka kaffe.
-Väldigt tråkigt med det klena utbudet i mershandisen, varken Babyshambleströjor eller Moneybrothers tomatsoppa fanns att köpa.
-Ben & Jerry-vagnen var en höjdare, det kändes lite tragiskt att se den åka iväg redan under inledningen av lördagen.
-Stora scenen var den största scen jag sett på en festival.
-Babyshambles Fuck forever var festivalens allra bästa ögonblick.
-Per Persson spelade i långärmat klockan två i fredags, när det var som allra varmast. Imponerande.
-Moneybrothers gästbok var en intressant idé.
-Melonremmar kan vara den bästa festivalmaten, men thaimaten var också okej.
-Kaffevagnen på festivalen var en höjdare, godaste espresson jag druckit i en pappersmugg.
-Raised Fist var inte så tokiga.
-Lite konstigt att en så stor festival inte ska kunna skylta till armbandsutlämningen ordentligt.
-Kristoffer Åströms inhopp hos A Camp var väldigt bra.
-Faith No Mores inledning, med sångaren i rullstol, var konstigt.
-I´m easy och Black hole sun live under samma kväll, lite 90-talsnostalgi.
-Ebbot är suverän på scenen, man borde se Soundtrack oftare.
-En hel festival utan långbyxor, det tror jag inte jag upplevt tidigare.
-Att vänta på Petes konsert var nervöst, en otrolig lättnad när han klev in på scenen.
-Stackars Promoe ångrar nog Svennebanan.
-Extranummer är tydligen inget man kan förvänta sig längre, bara hälften av banden som bjöd på det.
-Det var synd om Parken, halva spelningen försvann pga brandlarm.
-Peace & Love är en lugn och mysig festival.

Dagens låt: Babyshambles - Fuck forever, klipp från spelningen.

1 Comments:

Anonymous syster said...

"inte så tokiga". det omdömet får vi vara nöjda med.

12:54 AM  

Post a Comment

<< Home