Wednesday, January 07, 2009

Vårterminen igång

Det kändes verkligen att jag varit ledig länge i morse när jag skulle ta mig upp ur sängen och iväg till jobbet. Vanligtvis är jag relativt morgonpigg, men i morse var det inte lätt. Malin åkte iväg en timme innan mig, jag valde att läsa i stället för att somna om. Hade det inte varit för att boken, Carraghers självbiografi, var så intressant att jag nog tappat den i golvet ganska snabbt. Ögonen var tunga och trots att klockan var halv sju och jag sovit i nästan åtta timmar kändes det som om det var mitt i natten och jag nyss lagt mig. Jag tog mig i alla fall upp och iväg till slut. När jag kom ut genom dörren vaknade jag snabbt, det var nämligen 6-7 grader kallt ute och när man kommer från en varm säng känns det ganska väl. Promenaden till jobbet fick mig att vakna, men när jag kom fram till värmen blev jag lite dåsig igen. Två koppar kaffe och ett morgonmöte senare var jag i alla fall igång, nu är vårterminen inledd.
Igår såg jag och Malin färdigt på den första säsongen av Dexter. Vi var rekordsnabb med den här serien, vi brukar åtminstone ta en månad på oss med en säsong, men den här var avklarad på en vecka. En av anledningarna till vi var snabba var det helt enkelt var för spännande för att inte direkt klicka vidare till nästa avsnitt. Det är en lyx att ha en hel serie på dvd, man slipper den jobbiga veckas väntan som man får dras med när man följer en serie på tv. Säsong två ligger och väntar på oss hemma i hyllan, det kommer nog inte dröja länge innan vi sätter igång med den.

Dagens låt: Nordpolen - Vem har sagt, hoppas verkligen att skivan kommer idag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home