Thursday, January 01, 2009

2009

Då var det nytt år igen, 2009. Igår var vi på knytkalas hemma hos familjen RajRaj, det var både trevligt, gott och mättsamt. Jag var tvungen att smaka på allt och eftersom det fanns en hel del rätter att välja mellan hann jag bli riktigt mätt innan jag lyckats trycka i mig den sista biten av Kusens kycklinggryta. Tyvärr var efterrätten kvar och när det finns både panna cotta och cheese cake kan man inte bara välja ut en, jag var tvungen att ta av båda. Det var tur att det fanns plats i soffan efter maten, så att jag fick en chans att sträcka på min mycket mätta mage en stund. Sedan satt vi och såg lite hockey innan jag och Malin åkte vidare till nästa fest. En timme innan tolvslaget hade vi hittat fram till en samlingslokal på Sätra där ett gäng av Malins kompisar var samlade. På vägen till lokalen hann vi med att plocka ner ett par frågor från en tipsrunda som jag hade med mina elever sista veckan innan lovet, jag hade glömt några frågor uppe och nu när vi hade vägarna förbi passade det bra att ändra på det.
Efter det att tolvslaget passerat satt vi kvar och lyssnade till trubadur och allsång i en timme innan vi begav oss hem mot lägenheten. Innan läggdags hann vi också med att se en halvtimme Conan O´Brien, en bra avslutning på en bra kväll.

Dagens låt: Nordpolen - John Travolta, intressant, bra svensk musik.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home