Monday, December 29, 2008

Juldagarna

En fullspäckad julhelg är nu över och nu börjar det i stället närma sig nyår. I julhelgen har jag åkt lite fram och tillbaka mellan Gävle och Svedja, och jag har haft det mycket bra.
På annandagen var jag, Malin, pappa och Malins pappa på bandy, det var givetvis dne klassiska annandagsmatchen mellan Bollnäs och Edsbyn som vi besökte. Jag brukar se några matcher med Bollnäs varje säsong, det här var den första den här säsongen och det var ett bra val av första match. Edsbyn ska egentligen vara det bättre laget när de här två möts, men på annandagen var det Bollnäs som var närmast segern. Hade det inte varit för ett knepigt domslut i med dryga kvarten kvar att spela så är jag säker på att giffarna hållit undan, men som vanligt när det gäller bandy så håller domarna en otroligt låg nivå och påverkar på så sätt slutresultatet. 4-4 är dock klart godkänt.
Jag och Malin lyckades med en riktig bedrift dagen innan, när vi bytte julklappar. Jag tyckte att jag kommit på en riktigt bra present när jag lyckades införskaffa en svart kobratelefon att ge till Malin i julklapp, men nu var det så att han kommit på en precis lika bra klapp till mig. Nu har vi alltså en varsin kobratelefon, det kommer se riktigt kyxigt med en på vardera sida om sängen. Jag fick också Band of Horses två skivor på vinyl, riktigt coolt. Jag ska invigningslyssna dem nu när jag är ledig, sen får jag se om de får stå i skivstället eller om jag sätter upp dem på väggen.
Liverpool har gjort väldigt bra ifrån sig i dagarna och 5-1 borta mot stackars Newcastle igår var verkligen imponerande. Tyvärr fick man inte glädja sig speciellt länge över den vinsten, idag skeppas istället nyheten ut att Steven Gerrard blivit gripen och förhörd för ett misshandelsfall på en pub i natt. Nu har jag svårt att tänka mig att Gerrard ska vara speciellt skyldig i det här fallet, jag tror och hoppas att han är smartare än så. Brittisk press har en tendens att skriva upp sådana här saker, men det är tråkigt att det ska få överskugga det faktum att vi är serieledare i PL över nyår och alltså har greppet om ligatiteln när vi går in i 2009.

Dagens låt: Nordpolen - John Travolta
Kyssa dig
Gå på bio

0 Comments:

Post a Comment

<< Home