Thursday, October 23, 2008

Tidsfördriv

Jag börjar känna mig en aning less på att vara sjuk nu, vad annat kan man bli efter tre förmiddagar där Rachel Rays matlagande är det minst plågsamt dåliga på tv? Visserligen har jag mängder av film att se, men än så länge har det bara blivit en. Jag hamnade framför ett av tv-historiens riktiga lågvattenmärken idag, nämligen Mannan som talar med andar. Ett program där en man, som ser ut som William Shatner med Tom Selleck-mustasch, sitter i en fåtölj iklädd en lite för tight skjorta och pratar med döda anhöriga till sina gäster. När man sitter vid ett sådant program i mer än fem minuter, då kan man lätt inse att man har för lite att göra. Nu på eftermiddagen har jag i alla fall gjort något som kan räknas som nytta, jag har sorterat papper. Det första jag insåg när jag sorterade var att jag är väldigt dålig på att slänga saker, för det fanns allt från gamla telefonkataloger till litteraturlistor från mina allra första kurser på högskolan i lådorna. En hel del intressant hittade jag också, bl.a Morrisseyartiklar från släppet av You are the quarry och gamla bilder. Nu har jag i alla fall rensat bort en kasse med onödiga papper, så lite duktig har jag varit. Rensandet underlättades onekligen av dagens leverans från ginza, nämligen Shearwaters skiva Palo Santo. Väldigt bra musik, melodiskt, lugnt och, ovanpå det, en mycket bra röst.

Dagens låt: Shearwater - Palo santo
And play again that melody
Hidden close to me

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Man som kunde talar med andar är inte ens lågvatten, riktig torr öken skulle jag beskriva det... Blir sur varje gång jag ser det, och så tjänar han och hans vänner miljoner på det.../LIV

12:35 AM  

Post a Comment

<< Home