Wednesday, October 22, 2008

Sjuk

Förra veckan pratade jag med mamma om att jag och hon nästan aldrig var så pass sjuk att vi stannade hem från jobbet, medan syster och pappa oftare drar på sig rediga sjukdomar. Den diskussionen fick jag sota för ganska omgående, i måndags efter jobbet däckades jag totalt av något som påminde om influensa. Jag kan bara minnas att jag varit så sjuk två gånger tidigare i mitt liv, en gång när jag fyllde år och en gång när jag var uppe i Robertsfors på pingistävling. Om jag inte minns fel var jag 13-14 år vid båda dessa tillfällen, så det var onekligen ett tag sedan. Under mina snart tre år som lärare hade jag innan igår aldrig varit hemma från jobbet sjuk, nu är det andra dagen i rad som jag ligger hemma i soffan och tar igen mig. Det är inte speciellt roligt att vara sjuk, men jag får i alla fall verkligen ligga in vår nya soffa. En annan sak som underlättar sjukdomen är att jag har en sambo som tar hand om mig. Malin fyller vatten, blöter handdukar, fixar godis, köper tidningar, köper konserver, lagar mat, så jag är verkligen uppassad.
Det är inte direkt överskott med bra saker på tv om dagarna, det märkte jag igår när jag sett färdigt Planet Terror och inte orkade titta på en till film. TV-shop, ringa-in-och-gissa-på-fåniga-ord-program eller Oprah som intervjuar Eddie Van Halens ex-fru, det är inte direkt lätt att välja då. Till slut fastnade jag dock för tv-shops program om en ny dammsugare som hette H2O Vac, som hade nån typ av vattenbehållare i stället för påse och rengjorde både luft och golv i hemmet. Den var tydligen så bra att alla som använde den gick runt och log när de städade, men så kostade den 1500 kr också.

Dagens låt: Band of Horses - Marry song
When you smile the sun it peaks through the clouds
Never die for always be around and around and around

0 Comments:

Post a Comment

<< Home