Saturday, October 25, 2008

Iron Man

Jag tror jag är helt frisk nu och jag hoppas verkligen att det får sitta i ett tag nu, så jag hinner med allt som ska göras. Igår, när jag var sjuk, hann jag äntligen med att se Iron Man. Det är ovanligt att dröjer så lång tid för mig att se en marvel-film som jag vill se, antingen ser jag dem snabbt eller så ser jag dem inte alls. Jag måste säga att mina känslor efter filmen var övervägande positiva, det var en bra actionfilm. Robety Downey Jr är en väldigt duktig skådespelare och han är perfekt i rollen som Tony Stark, Jeff Bridges gör också en bra insats, även om jag knappt kände igen honom i början, inte ofta man ser honom utan hår. Gwyneth Paltrow är vanligtvis mycket bra, men i den här filmen tycker jag inte hon sticker ut speciellt mycket, kanske kan det komma en uppföljare där hon får agera lite mer. Stan Lees cameo var som vanligt rolig. Iron Man-dräkten var precis så snygg som jag hoppats på, men det negativa var att den fick vara med så lite. Jag hade gärna sett den användas lite mer i filmen, nu blir det ganska få actionscener med den inblandad. Hur som helst, jag var nöjd med filmen och hoppas att det kommer en till film i serien, gärna med besök av andra karaktärer. Slutscenerna i Hulken gav ju onekligen hopp om en intressant film i framtiden.
På tal om intressanta filmer, ikväll ska jag och Malin se Låt den rätte komma in, en mycket bra bok och jag är övertygad om att det kommer vara en mycket bra film också.

Dagens låt: Radiohead - Creep, äntligen tagit mig i kragen och börjat köpa på mig deras skivor.
You float like a feather,
in a beautiful world

0 Comments:

Post a Comment

<< Home