Sunday, October 19, 2008

Sortering

Nu börjar lägenheten verkligen ta form, idag har vi både blivit av med överflödiga möbler och placerat nya saker på rätt platser. Idag när vi satt i soffan och drack kaffe upptäckte jag en miss jag gjort, en miss man bör undvika att göra när man har mitt yrke. Jag såg, till min fasa, att jag gjort en miss i bokstavssorteringen av mina filmer. De sju samurajerna hade råkat komma före både Dead man´s shoes och Death Proof, en väldig tur att jag upptäckte det innan vi fick besökare som granskade min utplcaering av filmer.
På tal om bokstavssortering har jag idag också sorterat våra kryddor. Det märktes snabbt att jag varit en aning slarvig med mina kryddköp genom åren, jag hade t.ex fyra burkar curry och tre burkar kanel. Nu när vi fyllde på med burkarna från Malins lägenhet blev det ett par som kändes lätt överflödiga, fem burkar curry är åtminstone en för mycket och tre burkar chilipeppar tömmer man inte i första taget. Det är i alla fall ingen risk att vi får smaklös mat den närmaste tiden, för kryddhyllan blev proppfull. I morgon fortsätter inflyttandet, men först ska jag jobba en aning också. Sista veckan innan höstlovet nu, tiden går väldigt fort, men så är allting väldigt roligt nu också.

Dagens låt: Loney, dear - I love you(in with the arms)
keeping me calm, keeping me calm like you do.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home