Wednesday, October 08, 2008

Ridvantar

Idag cyklade jag till jobbet för tredje dagen i rad, det börjar faktiskt bli något av en tradition nu. Att det är kallt nu gör inte så mycket, eftersom jag är duktig och använder både mössa och vantar. Mina vantar är lite speciella och det krävdes en förklaring från en expert innan jag förstod mig på dem. Jag köpte dem när jag var med Malin på en ridsportsaffär, bra pris och rätt storlek var det som jag reagerade över. När jag började använda dem märkte jag att de inte såg ut som andra, vanliga vantar. Mellan tummen och pekfingret och mellan lillfinger och ringfinger är vanten förstärkt och jag kunde inte alls förstå varför det var på det viset. När jag tog upp ämnet för Malin fick jag en förklaring som kändes logisk. Vantarna var köpta på en hästaffär och var således hästvantar, förstärkningarna var gjorda för att tyglarna inte skulle slita för mycket. Mina vantar kommer kanske inte att hålla i tyglar speciellt ofta, men de värmer bra och är ordentligt gjorda. De, tillsammans med min vackra liverpoolmössa, min halsduk och jacka gör att jag nu kan cykla till jobbet utan att frysa. Det jag saknar nu är en sadelvärmare, för sadeln är inte helt mysig att placera sig på klockan sju på morgonen.
Om en vecka är det dags för Last Shadow Puppets på Cirkus, det kommer bli grymt häftigt. Ikväll är det DLK, det ska också blir häftigt, fast på ett lite annat sätt.

Dagens låt: Editors - Push your head towardst the air
I will run just to, to be by your side

0 Comments:

Post a Comment

<< Home