Tuesday, October 07, 2008

DLK

I morgon är det dags för en rejäl nostalgitripp, De Lyckliga Kompisarna kommer hit till Gävle för att spela på Spegeln. I högstadiet lyssnade jag väldigt mycket på trallpunk, även om DLK kanske inte tillhörde mina absoluta favoriter så är det många av deras låtar jag minns. DLK var tillsammans med Dia Psalma och Charta 77 de namn som flest hade koll på under den här tiden och de fanns alla med på 50 spänn-skivorna som kom ut med jämna mellanrum. Jag såg Dia Psalma förra sommaren i Borlänge, det var både roligt och mindre roligt. Då Dia Psalma var mina största favoriter kändes det lite jobbigt att höra deras nya låtar, som inte alls var i klass med det som det presterade förr. När det gäller DLK har jag inga som helst förväntningar, förutom att jag hoppas få höra en del gamla klassiker, som Sagoland, När Kristoffer spelar flipperspel och givetvis även Hockeyfrilla.
Idag har vår nya soffa kommit på plats i lägenheten, nu ska den bara packas upp och kläs innan vi kan sitta riktigt bekvämt framför tv:n. Stamrusten börjar bli färdig också, toaletten sitter fast på väggen och handfat och belysning är redo att användas. Snart kan vi flytta in, det kommer bli väldigt roligt.

Dagens låt: Last Shadow Puppets - Wondrous place, i morgon är det bara en vecka kvar.
Nice and warm
Away from harm
In my baby's arms
Wondrous place

0 Comments:

Post a Comment

<< Home