Friday, October 10, 2008

Födelsedagskalas

Ikväll är det födelsedagsfest. Det är Trance-Anders och Den Gamle Franken som slagit ihop till en dubbel födelsedagfest hemma hos Den Gamle Franken och Pokervinstförstöraren. Nu blir jag och Den Gamle Franken lika gamla och det är bra, nu kan han inte komma med kommentarer om att jag är äldre än honom. Det slår visserligen om igen om fyra månader, när jag blir 27, men den närmsta tiden är vi jämnåriga. Med ikväll kommer också Chefen att vara, han bodde granne med oss när vi pluggade, men har nu hamnat i Stockholm. Han har alltid varit mitt offer när det gäller ålderskommentarer, han är nämligen tre månader äldre än jag är och således född året innan. När han fyllde 20 och vi andra var 19 fick han höra att han var gammal och slut som människa, det är nu snart sju år sedan och vi har alla passerat den siffran med marginal. Det kommer nog att fällas en hel del ålderspikar i kväll också, men eftersom vi alla tre är lika gamla nu är det ingen som har övertaget. Visserligen fyller inte Den Gamle Franken år förrän på tisdag egentligen, men det är tillräckligt nära för att han ska klassas som jämnårig med oss.
Malin tipsade mig om ett riktig bra band igår, nämligen Shearwater. Det är en f.d. medlem i Okkervil River som är huvudpersonen i denna grupp och det betyder givetvis att det är kvalitet på musiken. Jag behövde inte lyssna speciellt länge innan jag beställde två av deras skivor från ginza. Väldigt skön musik, lugn och väldigt stämningsfull. Lyssna på dem, ni kommer inte att ångra er, tvärtom.

Dagens låt: Shearwater - On the death of the water, inte hittat någon text än, men det är förbannat bra.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home