Monday, October 13, 2008

Cirkuskonsert

Det börjar närma sig konsert nu, på onsdag ska jag och Malin åka ner till Stockholm och se Last Shadow Puppets. Det var ett tag sedan vi var iväg på en spelning nere i huvudstaden, den senaste var Nick Cave i maj, så det känns verkligen bra att det är dags igen. Det är Cirkus som är arena den här gången, där har jag bara varit en gång tidigare, men det var å andra sidan på en magnifik Kris Kristofferson-spelning för ett och ett halvt år sedan. Då körde jag bilen som tog mig och Gorbatjov fram till Cirkus, men det är nog en av de mer nervösa bilfärder jag varit med om. Trafiken var tung och vi var långt ifrån säkra på var vi skulle, vi hade en bil att följa efter, men det var lättare sagt än gjort när stockholmarna skulle hem från jobbet samtidigt som vi skulle fram. Den här gången ska vi göra det lite lättare, vi ska ställa bilen hos mina släktingar och sedan ta pendeln in till arenan.
Jag har verkligen kommit igång med cyklandet till jobbet nu, den senaste veckan har jag bara tagit bilen en gång och då var det inte pga lathet, utan pga att jag kom iväg alldeles för sent på morgonen, vilket visserligen kan ha berott på lathet. Hur som helst, det är riktig skönt att komma till skolan lite uppvärmd, de dagar jag kommer iväg lite sent är det nästan mer än uppvärmd. Jag har börjat få så gott självförtroende på cykeln att jag idag testade att cykla med en kasse mat på en sidan av styret, det gick, men inte mer. Det blev lite klurigt i vissa svängar, men jag kom fram hel och det gjorde även äggen jag köpt, så jag är nöjd med min insats.

Dagens låt: Last Shadow Puppets - Age of the understatement, lyssna och bli avundsjuka.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home