Wednesday, July 09, 2008

Crouch borta

Varning till alla som inte är fotbollsintresserade: Det är mest fotboll i dagens inlägg, men i slutet kommer det lite andra saker i alla fall.

När jag inledde skrivandet på den här sidan höll Liverpool på att genomföra en affär som väckte starka känslor hos mig, affären jag talar om är givetvis värvningen av Peter Crouch. Det var då en spelare som jag inte alls kunde tänka mig i vår tröja, han var i mina ögon en, minst sagt, medioker spelare, som hörde hemma i bottenklubbar. Tre år senare är det nu dags för Crouch att lämna klubben och jag måste erkänna att han presterat bättre hos oss än jag väntat mig. Målskörden har varit helt okej, trots att han inte fått jättemycket speltid det senaste året, och han har alltid gjort sitt jobb på planen. Fortfarade anser jag att han helt enkelt är för begränsad för att spela i ett lag av vår kvalitet och det är något som blivit uppenbart i år när vi haft en klasspelare som Torres i anfallet. Crouch är ändå en spelare som motståndarna har stor respekt för, på grund av de egenskaper hans längd och teknik ger honom, och han har gjort en hel del bra saker under sin tid hos oss. Hans konstiga cykelsparkar är en sak som jag kommer att minnas från honom, men mina starkaste minnen kommer nog ändå att vara alla svordomar han frambringade hos mig innan jag accepterade honom som liverpoolspelare. Det känns helt okej att Crouch lämnar, nu kommer man slippa kommentatorernas påpekande om att "han faktiskt har bra teknik, trots att han är så lång", man slipper hans usla nickar mot mål, som oftast är lösare än inläggen de kommer från, man slipper domare som blåser av honom bara för att han är så mycket längre än motståndarna och man slipper oroa sig för att robotdansen tas upp i liverpooltröjan också.
Tepetseringen är nu inne på dag två och det börjar flyta på ganska bra nu, förutom en del kniviga hörn och sega rakblad kommer vi framåt i ett tempo som är överraskande bra med tanke på att både jag och Malin är nybörjare på den här fronten. Förhoppningsvis är vi färdiga med sovrummet i morgon vid den här tiden, då börjar röjningen i vardagsrummet.

Dagens låt: Stone Roses - Sally Cinnamon
Sent to me from heaven

0 Comments:

Post a Comment

<< Home