Saturday, July 12, 2008

Musiken ordnad

Bara timmar kvar nu till maskeraden och det mesta börjar komma i ordning. Igår var jag och Malin till lokalen och ställde i ordning och pyntade lite grand, det blir mer av den varan idag. På kvällen satt jag och brände skivor till festen, det är inte det lättaste. Till att börja med är stor del av min musik ganska nedstämd, alltså inte speciellt passande för feststämning. Dessutom brukar jag ha en tendens att fylla skivorna med Smiths och Morrissey när jag ska ha med snabb musik och även om det är den bästa musik man kan hitta så brukar besökare uppskatta variation. När musik också är något som är otroligt viktigt för mig vill jag inte att det ska komma med musik som jag inte kan stå för ordentligt på skivorna, det ska vara riktigt bra, annars är inte jag nöjd. Lyckligtvis har min avdelning med musik som går i skapligt högt tempo växt på sistone och till slut lyckades jag få ihop tre skivor. Dessa innehöll bl.a Joy Division, The Jam, Babyshambles, Jamie T, Arctic Monkeys, The Kooks, Moneybrother, Johnny Cash, Bob Dylan, Arcade Fire, Band of Horses, Kaiser Chiefs, Mike Ness och givetvis Morrissey och The Smiths. Nästa steg är att få upp en stereo, men det skulle min gode vän Kusen hjälpa till med och eftersom han är bra mycket mer teknisk än jag är kommer det säkert att gå utan några större problem.
Jag, eller rättare sagt Malin, fixade till mina klor igår, nu är det snudd på perfekta, återstår att se om jag kan få till den perfekta frisyren också. Amishskägget kommer nog kunna klippas till stiliga polisonger och nu när jag också har hittat en cigarr kommer jag verkligen att känna mig som Logan.

Dagens låt: The Enemy - Aggro, som jag tyvärr glömde på blandskivorna.
I want you running with me
do what you like,
say what you mean
do what you please

0 Comments:

Post a Comment

<< Home