Friday, July 11, 2008

Maskerad i morgon

I morgon vankas det storfest här i stan, det är nämligen tid för min och Malins maskerad. Kompisarna här har arbetat fram kostymer på temat film och serie och i morgon är det dags att offentliggöra dem. Om vi räknat rätt kommer det att bli uppåt trettio personer i lokalen som vi lånat och det kommer säkerligen att innebära mängder av roliga utstyrslar. Idén till den här festen föddes för ganska längesedan, det var nog i april någon gång, kanske till och med i mars. Nu är det i alla fall snart tid för det hela att genomföras och det kommer att bli riktigt skoj.
Min kostym blev helt färdig igår då jag köpte ett linne, även Malin slutförde sin kostym igår i och med inköpet av en svart slips. Jag kommer lägga ut bilder här på söndag, eller kanske måndag, från festen, så att ni får se hur alla såg ut. Ryktena säger att det kommer att komma både pirater och Travoltas, Umas och Karl-Alfredar, men de flesta som kommer har dolt sina kostymval på ett mycket bra sätt och kommer därför att bli överraskningar.
Idag ska lokalen pyntas, får se hur pass mycket pyntande vi hinner med, men nog ska det synas att det är fest i alla fall. Snacks ska också införskaffas, om jag köper samma mängder som när vi haft pokerkvällar kommer det nog att räcka till hela gänget. Sedan ska klorna vässas, håret fixas och polisongerna kammas innan jag är redo att vandra runt i min, inte helt överraskande, kostym.

Dagens låt: Weeping Willows - Into the light
When she comes by
She’ll bring the warmth and melt the ice
Then we will fly into the light

0 Comments:

Post a Comment

<< Home