Friday, July 04, 2008

15 oktober

Under vår sista dag i Paris gick jag och Malin in på ett internetcafé för att kolla upp ett par adresser, jag passade då på att kolla min mail. Ett mail som jag fått var från ticnet(eller så var det luger), där stod det att Last Shadow Puppets skulle komma till Sverige i höst. Jag höll på att ramla av stolen när jag såg det, det är ett band som jag otroligt gärna vill se live och helt plötsligt fanns chansen. Eftersom Malin också har bra musiksmak behövde vi inte diskutera speciellt länge innan vi gick in och beställde två biljetter. Jag grämde mig länge att jag inte såg Arctic Monkeys när de var i Sverige, men nu får jag i stället se Alex Turner tillsammans med Miles Kane från Rascals. Age of the understatement är en av årets bästa skivor så här långt och jag tror att det intrycket kommer att stärkas av spelningen den 15 oktober på Cirkus i Stockholm. Det blir andra gången jag besöker Cirkus, första gången var spelningen med Kris Kristofferson som jag och Gorbatjov åkte ner på för snart ett och ett halvt år sedan. Den här gången tror jag inte att det blir bilfärd hela vägen, mycket tveksamt om jag hittar fram utan bil framför som guidar. Jag fick tillräcklig med arga blickar och tutor mot mig när jag lekte följa John med Panzers bil förra gången. Är man uppvuxen på landsbygden ska man nog inte köra bil i centrala Stockholm.

Dagens låt: Last Shadow Puppets - Wondrous place
Man I'm nowhere
When I'm anywhere else
But I don't care
Everything's right
When she holds me tight

0 Comments:

Post a Comment

<< Home