Thursday, May 15, 2008

Pannkakor

Igår gjorde jag debut som tunnpannkakstillagare, tidigare har jag bara vågat mig på tjockpannkaka, men Malin fick mig att våga ta steget och försöka göra tunna. Lite nervöst var det när jag hällde på den första omgången smet, än mer nervöst var det när jag skulle försöka mig på den första vändningen. Resultatet blev dock bättre än väntat och i slutet hade jag ett sådant självförtroende att jag hade seriösa funderingar på om jag kanske skulle ta och testa på en vändning genom kast, men jag lät bli. Pannkakorna blev goda i alla fall, så det var inte sista gången jag tillagade denna måltid. På tal om måltider känns det lite bittert att jag missar mannagrynspuddingen i morgon, men med tanke på vad jag ska göra i stället går det ganska enkelt att smälta. I morgon bär det av till Stockholm, på lördag är det Nick Cave. Jag har verkligen längtat till dne här helgen, det kommer bli oerhört roligt. De senaste månaderna har jag hoppat mellan olika Cave-videor på youtube medans jag jobbat och de senaste veckorna har detta ökat ännu mer. Äntligen är det dags.
På tal om roligt, det går något på tv nu som mina elever verkar tycka är väldigt roligt. Jag har inte sett programmet, så jag vet inte om de har rätt eller inte, men tydligen är Morgonsoffan ett komiskt program och det är Björn Gustavssons karaktär Benjamin som är mest populär. Ett tag funderade jag på om jag kanske skulle ta och kolla in vad det är för serie, men nu har jag skrinlagt de tankarna, jag är nämligen väldigt less på den där karaktären. Trots att jag aldrig sett programmet har jag torterats med citat från Benjamin de senaste veckorna och jag har alltså lessnat på programmet redan innan jag sett det, något som måste vara ganska så ovanligt.

Dagens låt: Nick cave - Are you the one I´ve been waiting for
I've felt you coming girl, as you drew near
I knew you'd find me, cause I longed you here

0 Comments:

Post a Comment

<< Home