Thursday, May 15, 2008

Rätt låt vann

Jag är nyss hemkommen från finalen av Radio Gävleborgs musikpris(nåt i den stilen heter det i alla fall) och man kan verkligen säga att rätt låt vann. Anledningen till att jag och Liv gick och tittade på finalen var att Delacroix spelade, alltså samma band som spelade på min oförglömliga födelsedagsfest för drygt ett år sedan. Vi kom lagom till deras set, innan det hade tre andra band spelat, 25 minuter senare hade bandet avverkat sex låtar och det lät riktigt bra.Bandet består till stor del av gamla Arvikafestivalskompisar till mig och fortsätter de att utvecklas så här kanske man kan få se dem på scenen där nere någon gång. Hur som helst så var det här ju en tävling, men eftersom det skulle dröja en halvtimme innan vinnaren presenterades gick jag och Liv och drack kaffe i stället. När jag skulle gå hem ringde jag mor och far för att höra vilka som hade vunnit och det gjorde mig väldigt glad att höra att Delacroix hade vunnit hela tävlingen, verkligen välförtjänt. Kolla in deras myspace bland mina länkar så kommer ni förstå varför de tog hem första pris.
I morgon vid den här tiden är jag i Stockholm och i övermorgon vid den här tiden är det Nick Cave & the bad seeds på Annexet.

Dagens låt: Nick Cave - Breathless
For still, the fire of love is true
And I am breathless without you

0 Comments:

Post a Comment

<< Home