Monday, May 12, 2008

Säsongen 2007/08

Säsongens spelare: Javier Mascherano. Runner-up: Steven Gerrard.
Väldigt tuff konkurrens i år, Torres hade också varit en värdig vinnare. Mascherano är alltid bra vilket motstånd det än är, han är världens bäste på sin position och en mycket viktig pusselbit i byggandet av ett titelvinnande lag.

Säsongens match: Arsenal hemma i CL.
Avslutningen av matchen var makalös och även om det inte blev någon titel till slut så är det en match att minnas.

Säsongens mål: Torres 2-1 mot Arsenal i CL.
Kanske inte årets snyggaste, men det var otroligt skickligt gjort.

Säsongens överraskning: Fernando Torres.
Jag måste ta Torres här, för även om jag hoppades att han skulle vara bra hade jag aldrig trott att han skulle bli en sån här succé.

Säsongens värvning: Fernando Torres. Runner-up: Martin Skrtel
Torres är den bästa anfallare vi haft under min tid som fan, utan tvekan. Skrtel har gjort det riktigt bra hos oss, men här är han chanslös.

Säsongens oturligaste: Daniel Agger. Runner-up: Fabio Aurelio
På väg mot en kanonsäsong när han drabbades av en skada som såg till att det inte blev mer spel för honom. Hoppas han kommer tillbara fullt frisk nästa säsong.

Säsongens besvikelse: De nya ägarna. Runner-up: Sebastian Leto.
Jag väntade mig inga frälsare när vi såldes, men det här hade jag verkligen inte trott. Hoppas verkligen att vi blir av med de här amerikanerna så fort som möjligt.

Säsongens minst saknade: Momo Sissoko.
Försäljningen av Sissoko till Juventus var ett stort steg i rätt riktning för oss, nu slipper man hans snedsparkar, äntligen.

Säsongens tyngsta förlust: 1-1 mot Chelksij. Runner-up: United hemma i ligan.
Egentligen ingen förlust, men Riises självmål är säsongens tyngsta stund

Säsongens skadeglädje: Heskeys 1-1 mot ryssarna.
Även om det var ett mål som gav svinen från Manchester titeln så var det skönt att se vår gamle spelare tysta Chelskij i säsongens slutskede.

Säsongens mest hatade: Florent Malouda.
Jag kommer aldrig att glömma hans filmning i hemmamatchen mot Chelskij i en av säsongens första omgångar.

Säsongens förnedring: Besiktas hemma i CL.
Ett sådant resultat ska inte kunna förekomma på den här nivån.

Säsongens ålderman: Sami Hyypiä.
Inledde väldigt stabbigt, men ju längre säsongen gick, desto mer liknade det den gamle Hyypiä igen.

Säsongens genombrott: Martin Skrtel
Då ingen av de yngre riktigt tagit för sig väljer jag i stället att sätta vårt nyförvärv från Zenit på den här platsen. Jag visste inget om Skrtel innan han kom, men nu känns han som en seriös utmanare till Agger om platsen bredvid Kung Carra.

Säsongens stabilaste: Pepe Reina.
För tredje året i rad är han den målvakt som håller nollan flest gånger i ligan och det är ett bevis på att vi har en klassmålvakt. Reina må vara svag i luften, men det väger han upp med många andra positiva sidor.

Dagens låt: Nick Cave - Straight to you
For I am captured

0 Comments:

Post a Comment

<< Home