Wednesday, May 07, 2008

Kranvridsprolem

Jag bor hos Malin en hel del nuförtiden, det är något som jag tycker är väldigt trevligt. Jag trivs mycket bra i både min och hennes lägenhet, men det är en sak som skiljer dem åt, nämligen vattenkranen. I min lägenhet, och i de flesta andra lägenheter jag besökt, vrider man kranen åt höger när man ska ha kallvatten och åt vänster när man vill att det ska vara varmt, men hos Malin är det tvärtom. Eftersom jag varit där så mycket den senaste tiden har jag nu börjat bli osäker på vilket håll kranar ska vridas överallt.
Härom dagen tappade jag upp kallt diskvatten i min lägenhet i tron att varmvattnet var åt höger och det är inte bara en gång jag gjort liknande misstag när jag varit hemma hos Malin. Det är lite konstigt att jag har problem att hålla reda på den här biten, jag brukar nämligen vara bra på att veta åt vilket håll man ska vrida saker. T.ex har jag märkt att jag har en viss talang när det gåller åt vilket håll man ska vrida om låset på toaletter. Det tar inte många gånger innan jag lär mig vilka som har ett lås som ska vridas från dörrkanten och vilka som har ett logiskt lås, alltså ett som vrids mot dörrkanten. Jag vred alltid rätt i Den Gamle Frankens och Pokervinstförstörarens gamla lägenhet och om jag inte minns helt fel har Olis också ett ologiskt lås, där vrider jag också rätt. Men när det kommer till vattenkranar har jag problem med att vrida rätt, mycket konstigt.

Dagens låt: The Kooks - Sway
And I, and I need your soul because your always soulful
And I and I need your heart, because your always in the right places

0 Comments:

Post a Comment

<< Home