Tuesday, May 13, 2008

Morgongåva

I morse fick jag en trevlig överraskning när jag klev av tåget. Precis som vanligt när jag kom till stationen i Arbrå tog jag på mig mina hörlurar och påbörjade vandringen upp mot skolan, men den här gången avbröts min vandring. Genom musiken hörde jag att det var någon som ropade på mig, jag vände mig om och såg en av mina gamla nior som kom gående. Hon brukar alltid hoppa på tåget när jag kliver av, så vi brukar heja på varandra varje morgon, men den här gången hade hon med någonting åt mig. Innan hon klev på tåget gav hon mig ett kuvert, i det kuvertet låg en present. Presenten var verkligen specialdesignad för att passa mig, det var nämligen en hög pennor som låg inlindade i bubbelplast i kuvertet. Pennor är alltid en bristvara när man jobbar i skolan, så det är perfekt att ha små reklampennor till hands när är någon elev som saknar, så den delen av gåvan var perfekt. Bubbelplasten har jag skrivit om här tidigare, det är lite som en avslappningsterapi att sitta med en sådan och knäppa lite när man vill varva ner. Eftersom tåget åkte iväg innan jag hann tacka måste jag försöka se till att hinna med det innan hon kliver på i morgon, för det var en mycket uppskattad present.
I morgon är det bara två dagar kvar tills det att jag och Malin sätter oss på tåget ner till Stockholm, och tre dagar kvar till Nick Cave på Annexet. Härligt. Jag skrev förresten fel igår, om man vill se Delacroix, vilket man bör göra, ska man bege sig till Radiohuset klockan sex, inte Spegeln.

Dagens låt: Nick Cave - Into my arms
And I don't believe in the existence of angels
But looking at you I wonder if that's true

0 Comments:

Post a Comment

<< Home