Wednesday, May 14, 2008

Kaffepåfyllning

Den senaste veckan har jag gjort något jag inte gjort på mycket länge, nämligen köpt kaffe i automaten på jobbet. Sedan dess att jag fick min kaffetryckare av Malins föräldrar har jag druckit mitt eget, mycket godare kaffe, något som också fått mina kollegor att titta trånande på min kopp när vi suttit på morgonmöten. När mitt kaffe tog slut glömde jag att köpa nytt och jag har fortsatt att glömma det, något som mina kollegor märkt och varje gång jag gått till automaten är det någon som påpekat det. Det har svidit att slänga bort de där sex kronorna för att dricka dåligt kaffe, men hellre det än inget alls. Igår kom jag i alla fall ihåg att köpa mig en omgång Intensivo när jag besökte ICA, så idag har jag fyllt på min burk och kan återigen skryta över att dricka skolans överlägset godaste kaffe.
Idag är det två veckor kvar till betygsättningen, så det är bråda dagar i skolan, många saker som ska rättas och betygsättas. Nu är i alla fall nationella proven helt färdiga, bara några ihopräkningar kvar att göra innan jag kan meddela resultaten. När betygen är klara är det bara att invänta det efterlängtade sommarlovet, ska bli skönt att ta igen sig rejält.
Idag är det två dagar kvar tills dess att vi åker till Stockholm, på lördag är det Nick Cave.

Dagens låt: Band of horses - Marry song
When you smile the sun it peaks through the clouds

0 Comments:

Post a Comment

<< Home