Monday, May 12, 2008

Heroes slut och musikfinal på gång

Nu har jag och Malin sett klart Heroes, det blir en jobbig väntan nu fram tills dess att det släpps nya avsnitt. Avslutningen av den här omgången var, givetvis, spännande och det gladde mig att se alla mina favoriter inblandade i kampen. Nu verkar dessutom Sylar vara med i leken på allvar igen och det är tecken på att nästa omgång kommer att bli minst lika bra som de tidigare.
Hiro är riktigt grym i de sista avsnittena av omgång två, han inledde lite segt när han vandrade runt i forntiden, men det tar han igen med råge när det drar ihop sig till slutkamp.
Nu är det dags att börja se Jericho, en serie som jag inte sett någonting av tidigare, så det ska bli mycket spännande. Den här veckan blir det nog lite svårt att hinna se så många avsnitt, det är nämligen en hel del som ska hinnas med innan det bär av till huvudstaden på fredag.
I morgon blir det troligtvis en kväll med körträning och på torsdag ska jag försöka ta mig till spegeln för att heja fram Delacroix i finalen av Musik direkt här i stan. De ställde ju upp och spelade för mig när jag fyllde år så det känns ganska givet att jag hejar på dem när tillfälle ges. Alla som har chansen borde ta sig till Spegeln på torsdag och se till att Delacroix får det stöd de behöver för att vinna en välförtjänt seger i denna musiktävling.
På fredag är det avfärd till Stockholm, på lördag är det Nick Cave.

Dagens låt: Nick Cave - Lime tree arbour
Through every breath that I breathe
And every place I go
There is hand that protects me
And I do love her s

0 Comments:

Post a Comment

<< Home