Wednesday, April 16, 2008

Dålig dag, bra slut

Min gårdag inleddes med att jag, lite småtrött, råkade hälla mjölk i filen. Den fortsatte med en arbetsdag där jag kände mig mer som Tom Barnaby än som en lärare. När jag satt på tåget var jag på mindre gott humör, för att sedan mötas av parkeringsböter när jag kom hem till bilen. Jag har varit gladare än jag var just då. Som tur var hade jag en bra kväll och fick i alla fall gå och lägga mig på gott humör, med tanke på hur sur jag var när jag ringde och beklagade mig för mamma var det högst oväntat.
Gårdagen innehöll inte enbart negativa saker, t.ex kom min klockan. Det var Malin som hittade den åt mig på ebay och nu har den äntligen kommit. Det är en axcent rocker, riktigt snygg. Vi har inte varit iväg och hämtat den än, men i eftermiddag ska jag se till att få den kring min handled.
Jag hann dessutom med att lyssna igenom en del av de vinylskivor som jag och Malin lånat av hennes föräldrar, det fanns en hel del guldkorn. För mig som är svag för Nancy Sinatra & Lee Hazlewood var det givetvis trevligt att hitta två av deras skivor i samlingen, när det dessutom fanns allt från The Cure till Doors och Herman Hermits kan man inte annat än bli nöjd.
Idag har jag varit hemma från jobbet, anledningen till det är att jag har suttit och rättat nationella prov som mina nior gjort. Den här gången är det uppsatserna som jag läst och betygsatt, det är en ganska seg procedur, men när uppsatserna är så pass bra skrivna som de var nu är det inte lika påfrestande
Om exakt en månad, den 16 maj, åker jag och Malin ner till Stockholm för en weekend med Nick Cave, shopping och hotellboende, det ska bli mycket, mycket trevligt.

Dagens låt: Arcade Fire - Crown of love
You gotta be the one,
you gotta be the way,
your name is the only word that I can say

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Arcade Fire också? :D
Du har ju jättebra musiksmak :P
Har du hört nåt med The Zutons?
Synd det där om manegrynspudding,
själv är jag mer intresserad av jordgubbs-såsen. Mmm...
Vad bra att du gillade "Min Resa",
men den är nog inte värt ett frimärke...eller är det två?, tack ändå!
Kul att rätta nationella prov?
Jag och min svenska kompis på min skola ska försöka få tag på ett "GCSE"-prov på svenska innan vi går ut skolan:P
Jag kommer aldrig gå i åttan,
eftersom jag är i nian nu.
Vad coolt igentligen, så kan nog inte många säga.
Ha det bra!

12:45 PM  
Blogger Tomas said...

Jag skulle kunna äta puddingen utan saftsås, så pass god är den. The Zutons känner jag inte till, ska kolla upp dem.
Går det bra i skolan annars då?

6:24 AM  

Post a Comment

<< Home