Tuesday, February 19, 2008

Ingen bubbelplast

Att skolorna inte har mycket pengar nuförtiden är ingen hemlighet, därför är det alltid lika roligt när vi får leveranser in till arbetsrummet. Inte nog med att det kommer nödvändigt arbetsmaterial, man får även med bubbelplast. Bubbelplast är väldigt bra att ha till hands för en rastlös person som jag. Mina kollegor kan ibland uppfatta det som en aning irriterande när jag sitter där med plasten, men för mig är det avkopplande. Min förkärlek för bubbelplasten gjorde att jag igår blev mycket nöjd när en av mina kollegor fick ett stort paket inställt på skrivbordet, stort paket brukar innebära stora bubblor och de är de allra roligaste. Tyvärr innehöll inte paketet det som jag hoppats på, i stället för mina avkopplingsbubblor hade man paketerat varorna med menlösa frigolitkuddar. Sådana kuddar som bara väller ut ur paketet när man öppnar och som smular sönder när man tar i dem, mycket irriterande. Det är tur att jag har lite plast liggande sedan tidigare, det gjorde att min besvikelse inte blev lika stor som den annars hade kunnat bli.
Igår hjälpte jag Malin med att flytta, under tiden vi packade spelades The Enemy på ZTV. Redan igår postade jag en av deras videor här på sidan och idag har jag tagit mig igenom fler låtar, det är riktigt bra. Nästa gång jag beställer skivor kommer nog deras att finnas med på beställningslistan. Låtar som It´s not OK fastnar verkligen på en gång. Själva flyttandet flöt på bra, det kommer att bli en riktigt fin lägenhet det där.

Dagens låt: Arcade Fire - My heart is an apple
That’s how I know I love you
That’s how I know I trust you,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home