Sunday, January 13, 2008

California och Carnivale

Det har blivit högkvalitativt tv-tittande för min del de senaste dagarna, både bra film och en mycket bra serie. Filmen jag menar är King of California, med Michael Douglas i huvudrollen. Jag och Kusen såg den hemma hos Tranders igår och den var klart bättre än jag trodde. Vanligtvis har jag ganska svårt för Douglas, men i den här filmen gjorde han en riktigt bra insats, som lite smågalen pappa till en kanske lite väl godtrogen dotter. En ganska annorlunda film var det i alla fall och man var på mycet gott humör när eftertexterna började rulla, det är bra att se sådana filmer ibland. Serien som jag menar är Carnivale, jag har nämnt den här ett par gånger redan och jag är rätt övertygad om att jag kommer att fortsätta göra det fram tills dess att jag och Malin tagit oss igenom alla avsnitt. Vi har nu sett fem avsnitt och jag börjar hitta mina favoriter i serien. Den som jag fastnat för mest hittils är prästen Justin Crowe, spelad av Clancy Brown. Jag kände genast igen Brown när jag såg det första avsnittet i fredags, men jag kunde inte förstå varför. Efter att ha undersökt imdb så insåg jag att det var han som spelade den elaka pappan i Jurtjyrkogården 2, en ganska dålig film egentligen, men jag var ganska liten när jag såg den så den fastnade ganska bra ändå. Hans gör i alla fall sin karaktär i Carnivale mycket bra och visar upp ett skådespel som borde ha givit fler riktiga roller än de han gjort, riktigt bra. Att han hade en elak roll i den film jag sett honom är nog också förklaringen till att jag genast trodde att han skulle vara en ond präst när han för första gången dök upp i den här serien. Åtta avsnitt kvar av säsong ett, det kommer nog inte dröja länge innan sökandet efter säsong två inleds.
Jag fick förresten ett ganska intressant brev i veckan, det var från ett företag som hette barabambe, eller nåt i den stilen. De var tydligen ett företag som specialicerade sig på att ordna klassfester och nu var det dags för min gamla högstadieklass att råka ut för ett av deras försök till festfixande. Det är nämligen tio år sedan vi gick ut nian nu och de tyckte att det vore väldigt lämpligt att ordna en fest åt oss. Jag är väldigt tveksam till att jag kommer bry mig i den där injudanden, vi hade en klassfest för ett par år sedan som en från klassen fixade och det var jättetrevligt. Om det nu är så att vi från gamla klassen ska träffas så tror jag att vi kan ordna det utan barabamba.

Dagens låt: Saybia - Miracle in July
into the light she conquers the world
a moment so wonderful
a diamond so precious
a beauty beyond compare. She's so fin

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Om du inte har sett första highlander filmen, gör det, Clancy Brown gör en brutal och vidrig insats där med en supergrov röst...

9:31 AM  

Post a Comment

<< Home