Wednesday, January 09, 2008

Okkervil, Carnivale och grammis

Lite bittert när man får paket levererat från cdon och märker att två av skivorna som skulle finnas med är restnoterade. Bandet som restnoterades är Okkervil River, en grupp jag upptäckt ganska nyligen och ännu inte hunnit skaffa mig några skivor med, i stället får jag hålla till godo med det som finns på youtube. Med i paktetet fanns i alla fall Carnivale, om den serien bara är hälften så bra som jag hört att den ska vara så har jag äntligen en serie att följa och det har jag saknat.
Ikväll är det grammisgala och efter den första utrensningen finns det inte mycket till kvalitet kvar bland de nominerade, namn som Weeping Willows, Moneybrother, Jens Lekman och Christian Kjellvander har tillsammans samlat ihop en ynka nominering och det är skamligt. Jag kommer säkert att se galan ändå och sitta där och svära över att Winnerbäck och Kent ska vinna priser varenda år.

Dagens låt: Okkervil River - A hand to take hold of the scene
I'm a man in a dream and there, dancing in front of my eyes, is a queen

0 Comments:

Post a Comment

<< Home