Monday, January 07, 2008

Tillbaka på jobbet

Då var man tillbaka på jobbet igen efter ett mycket angenämt lov. Jag avslutade igår min ledighet med att se Pans labyrint tillsammans med Malin, som jag skrev i gårdagens inlägg så var det en mycket sevärd film. Sedan blev ajg påmind om en skiva som jag dyrkade i gymnasiet, men nu inte lyssnat på på ganska länge, nämligen R.E.M:s Automatic for the people. Drive var fortfarande lika bra som senast jag hörde den.
Åkte motvilligt ifrån Gävle i morse, men väl tillbaka på jobbet var det full fart. Det allra bästa med planeringsdag är det alltid ingår en hel del fika, fördomarna mot att lärare fikar mycket är befogade. Idag hade vi jobbat i ungefär en timme innan det var dags för första avbrottet, jag fick då stilla det chokaldberoende jag ådragit mig på lovet med en mycket god kaka. Dessutom innebar det gratis kaffe, det var också bra eftersom jag inte lyckats få med min termos till den här arbetsdagen.
Det har i alla fall gått bra att jobba idag, i morgon är uppvärmningen över och eleverna dyker upp, då blir det roligare. Sista tjugo minuterna idag spenderade jag i arbetsrummet tillsammans med två kollegor, vi utövade den berömda leken kasta gris med en stressboll som jag har liggandes på mitt skrivbord. Vi avbröt dock leken när vi skruvat upp svårighetsgraden till en sådan nivå att kaffekopparna började hamna i riskzonen. Det var i alla fall en avkopplande avslutning på en i övrigt ganska hektisk dag.
Band of horses växer fortfarande, jag är nu inne på deras första skiva, började med den nyaste. Några låtar på skivan är makalöst bra, en låt som Funeral är det svårt att motstå. De kommer till Sverige nu i mars och det ser ut att kunna bli ett konsertbesök för min del, vore grymt att få se dem live.

Dagens låt: Band of horses - Part One (Savannah)
to wake next to you in the morning
and good morning to you.
how do you do?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home