Tuesday, January 08, 2008

Snöhund

I Gävle var det ganska så lite snö när jag åkte igår, här hos mina föräldrar är det mer. Idag har det snöat en hel del och det är inet något som uppskattas av mig, men det finns en här i hushållet som är mycket nöjd med snöfallet, nämligen Plummer. När jag kom hem idag satt han i fönstret och väntade på mig, när jag kom in genom dörren stod han på dörrmattan och tittade på mig med sina hundögon. Han insåg snabbt att jag tillät honom att springa ut, så det gjorde han och det med besked. Plummer påminde om hur lammen brukade se ut när vi släppte ut dem hemma i hagen när jag var liten, han skuttade runt på alla fyra, överlycklig. Han körde ner huvudet i snön och gnuggade det alt vad han kunde, sedan fortsatte han att skutta runt. Jag är verkligen ingen snöfantast, jag fortsätter helst raka vägen in i huset och stänger dörren bakom mig när jag kommer hem, men idag stannade jag kvar ute med min kamrat. Det var ganska underhållande att stå och titta på när han flög runt som en galning i snön, han njöt verkligen. Min irritation över snön går över ganska snabbt när jag ser Plummer så glad över den, dessutom vet jag att mina elever uppskattar snöfallet, eftersom de då får åka i slalombacken. Det börjar förresten närma sig friluftsdag ute i kylan nu, om tre veckor är det dags för skolan att spendera en dag utomhus. I fjol hade jag en mycket trevlig dag med pulkåkande, i år blir det nog sporthallen för min del, blir nog skoj det också.
Goda nyheter för Liverpool nu, ny mittback på ingång och även visst hopp om att Sissoko försvinner. Det finns sidor på nätet som påstår att Juventus är beredda att erbjuda oss drygt tio miljoner för att få över Sissoko, det låter nästan för bra för att vara sant.

Dagens låt: Band of horses - Marry song
When you smile the sun it peaks through the clouds

0 Comments:

Post a Comment

<< Home