Thursday, January 03, 2008

Utkörning

I min årskrönika skrev jag och hyllade Alps pizzeria här i stan, med sin utkörning av mat har de hindrat mig och mina vänner från att gå hungriga många gånger under det senaste året. Idag fick jag ett bevis på att deras service sträcker sig längre än bara utkörning av mat. Jag skulle få besök av mina föräldrar, pappa och jag skulle på hockey och mamma skulle passa på att besöka min syster som bor här bredvid. Jag beställde maten med sådan marginal att jag skulle vara säker på att mina föräldrar var här med pengar när maten kom, men det var de inte. När mannen med utkörning stod i dörren och ville ha betalt satt jag vid datorn med endast hundra kronor i handen, då visade den här mannen att Alps service sträcker sig långt. Jag fick skjuts fram till närmaste bankomat, sedan betalade jag mannen vid ratten. Jag trodde att jag sedan skulle få gå hem, men så blev det inte. Det var bara att hoppa in i bilen, sedan fick jag skjuts hem ända till dörren. Sådan service kan man verkligen inte klaga, att maten dessutom var god gjorde inte saken sämre. Hockeyn sluade på ett mycket bra sätt, nämligen med seger, 8-2 till Brynäs. Jag har inte varit i halstablettshallen tidigare i år och med tanke på hur dåliga Brynäs varit, så valde jag och pappa onekligen rätt match att se.

Dagens låt: Band of horses - No one´s gonna love you, riktigt jäkla bra skiva.
I never want to hear you say
That you'd be better off

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag skulle också ha velat vara på den matchen. I sällskap av de två polare som är de kaxigaste apgårdsfansen.
Som jag skrev till en av dem: "Synda att apgården är så bortastarka den här säsongen. Annars hade det blivit tvåsiffringt." Hehe...

4:41 AM  

Post a Comment

<< Home