Tuesday, December 18, 2007

Veckans lista v.50(något försenad)

1. CSKA Gorbatjov - Lite fusk att ta med ett helt lag på förstaplatsen, men jag tycker att vi förtjänar det efter vår insats i helgens cup. Vi vände underlägen, gav aldrig upp, sprang och kämpade som djur. Detta ledde till en semifinalplats i denna prestigefyllda turnering, det ledde också till en enorm träningsvärk, åtminstone för mig. Stelheten i ryggen försvann genom massage, men benen kände jag fortfarande av igår. Nästa gång jag spelar sex matcher på samma dag ska jag försöka komma ihåg att stretcha.

2. Magnus Betnér - På torsdag visas ett sammandrag av den show som jag och Den Gamle Franken såg i Gävle, jag har skrivit mycket om den tidigare på den här sidan, så jag hoppas verkligen att alla som inte såg showen live inser vilken miss de gjort och nu ser till att se den när chansen ges. Det är femman som tagit det visa beslutat att visa Betnérs underhållande framträdande och det vore skandal om inte tittarsiffrorna blir mycket höga. 21.00 kanal 5 på torsdag, missa det inte, det är otroligt bra.

3. Russel Crowe - Jag brukar gilla de filmer som Crowe är med i, likadant var det med American Gangster som jag såg på bio i fredags. En riktigt schysst gangsterfilm, kanske lite lång för att ses vid halv tio en fredagkväll. Denzel Washington spelade den andra huvudrollen och det är en skådespelare som jag inte riktigt kan bestämma mig kring, ibland tycker jag att han är riktigt bra och ibland kan jag störa mig lite på honom. I den här filmen var han bra, inte som i Training Day, som jag inte gillade speciellt mycket. I American Gangster var både Crowe och Washington bra och filmen är något jag kan rekommendera.

4. Regina Spektor - En ny bekantskap, men ny, bra musik är alltid trevligt. Spektor har en ganska speciell stil och det jag hört varierar en hel del, det påminner om många av de kvinnliga artister jag vanligtvis brukar lyssna på och det låter mycket bra. Låtar som Fidelity och Samson kan man inte låta bli att tycka om. Jag får nog ta att lära mig lite mer om den här artisten, det första intrycket jag fått har varit mycket bra.

5. Fernando Torres - Om det inte varit för matchen mot United i söndags så hade Torres hamnat högre på den här listan, men den matchen gjorde mig så bitter att jag inte riktigt vill placera någon av våra spelare högre än så här på veckans lista. Anledningen till att Torres ändå får plats här är hans insats mot Marseille, vi vann denna otroligt viktiga match och det gör att den föregående veckan bara blev helvt misslyckad för laget. Förlusten mot United sved verkligen och den gjorde nog att vi kan glömma ligatiteln i år också. Även om jag aldrig riktigt trott att vi skulle vinna i år så känns det tråkigt att vi hamnat efter redan nu, dessutom har vi bortamatcher mot alla de andra topplagen när serien vänder och det kommer att bli mycket jobbigt. Hur som helst har Torres gjort en bra inledning i vår klubb, nu fattas det bara att Kuyt kommer igång också, gör han det kommer vi att ha ett ruggigt anfallspar.

Dagens låt: Moneybrother - My lil´ girl straight from heaven
I get suspicious looks,
Oh when I tell them
- You sure man? Repeat that again
Damn right, she’s from heaven

0 Comments:

Post a Comment

<< Home