Monday, December 17, 2007

Tandläkarbesök

På rygg i en tandläkarstol med Måns Zelmerlöws senaste låt i radion, bättre stunder kan man onekligen tänka sig. Det här var i alla fall något som jag råkade ut för idag och som tur var tog jag mig ur situationen utan några bestående men. Jag har sett både Tandläkaren och Maratonmannen, trots det har jag aldrig tyckt det varit speciellt jobbigt att besöka tandläkaren, förrän senast då jag för första gången var tvungen att betala själv. Mina tänder har lyckligtvis klarat sig bra genom åren och jag har varit skonad från lagningar och sånt och det är nog det som gör att jag aldrig tyckt det varit jobbigt att gå dit, det har också medfört att jag inte riktigt greppar hur hemska scenerna i de ovan nämnda filmerna egentligen är. Det är bara en gång som jag skadat en tand och då var det min gode vän Den Gamle Franken som låg bakom skadan. Händelsen inträffade under en internmatch i fotboll, jag och Den Gamle Franken spelade i olika lag. Vid en inläggssituation täckte jag hans inspelsförsök, tyvärr täckte jag det med hakan. Hans inlägg var så pass hårt att mina tänder slogs ihop och en liten flisa från en av mina tänder flög ut. De som besökt tandläkaren och lagat hål skulle troligtvis inte ens gå med på att kalla det en tandskada, jag har inte ens behövt göra något åt det i efterhand, men det är det närmaste jag kommer i alla fall.
Igår upptäckte jag en ny artist, eller det var snarare så att jag fick en bra artist spelad för mig. Artisten i fråga är Regina Spektor och jag har lyckats undgå att missa henne innan gårdagen, det var riktigt skön musik som verkligen gav mersmak.

Dagens låt: Regina Spektor - On the radio
And on the radio
You hear November Rain
That solo's awful long
But it's a good refrain

0 Comments:

Post a Comment

<< Home