Thursday, November 01, 2007

Dataexperten

Den här dagen inledde jag med en tavla, en ganska otrevlig sådan. Jag hade nämligen glömt bort att stänga av väckningen på min mobil, den ringer tio över sex varje vardag, för att jag ska hinna iväg till jobbet. Idag skulle jag inte iväg till jobbet och då är det ingen höjdare att tvingas kliva upp och stänga av en pipande telefon, speciellt inte för mig som har väldigt svårt att somna om. Nu tror jag att jag lyckades somna om en liten stund, men det blev inte alls den sovmorgon som jag hoppats på. Några timmar senare råkade jag ut för nästa problem, mitt internet slutade nämligen att fungera och det är aldrig roligt. Jag gick genast bort till min telefon och ringde upp Kusen, som jobbar med sådana ärenden. Han vet vad det gäller när jag ringer honom på jobbet, det är inte första gången jag ringer till honom och försöker förklara vad som är problemet. Kusen är en expert på att lösa mina problem, men den här gången var han inte lika säker på vad som var problemet, så då fick jag kliva in i leken och hjälpa honom. På hans arbetsplats kunde man inte se vad som var uppkopplingsproblemet i uppgången, men de misstänkte att det var något fel på strömmen, så han ringde mig och bad mig gå ner i källaren och titta om det var något på gång där nere. Jag knallade ner till källaren, där var det helt svart. Ur en öppen dörr dök det upp en elektriker, jag frågade på mitt allra mest dataexpertlika sätt: "Vi har problem med uppkopplingen i huset, så vi tänkte kolla om det vbar något fel på elen här nere."
Elektrikern svarade att det hade blivit lite strul med att nätet snart skulle vara uppe igen, det var bara för mig att föra meddelande vidare till Kusen och plötsligt hade jag gjort en uppgift åt ett dataföretag. Jag, som knappt kan installera en skrivare på egen hand, hade besparat ett dataföretag extra arbete, det kommer nog inte att hända många fler gånger i mitt liv.

Dagens låt: Moneybrother - No damn! I don´t love you, ikväll smäller det.
But a night like this it's hard to sleep
While the sky rests up above
There is nothing left to do
You ought to be here to

0 Comments:

Post a Comment

<< Home