Sunday, October 14, 2007

Veckans lista v.41

1. Den Gamle Franken - Idag blir Den Gamle Franken ett kvartssekel gammal och är alltså närmare 50 än födseln, detta måste givetvis firas. Förhoppningsvis firas dagen med säsongens första CSKA-vinst, det vore ingen dålig present.

2. Magnus Betnér - Han har varit med på listan ett flertal gånger i min väntan på att få se hans show, den här veckan har jag sett showen och då blir hans plats given. Underhållningen han bjöd på igår var högklassig och han bevisade än en gång att han är Sveriges bästa komiker.

3. Magnus Carlson - I helgen har det blivit en hel Weeping Willows i mina högtalare, deras musik kan man aldrig få för mycket av. Jag blev sugen på att lyssna igenom "Into the light" igen, det var längesen nu faktiskt. Det är en riktigt bra skiva som jag sällan knäpper på, efterom de andra skivorna är bättre, men varje gång jag lyssnar på den kommer jag på att den är bättre än jag minns den. Nu har det dessutom kommit upp några trevliga klipp med WW på youtube, deras version av Unchained melody är underbar, samma sak gäller för In the ghetto. Ibland behöver man lite Weeping Willows, så enkelt är det bara.

4. Paul Fusco - Idag började titta på den andra säsongen av Alf. Paul Fusco har skrivit serien och det har han gjort väldigt bra. Jag har bara sett två avsnitt än, så jag har en hel del högklassig komik kvar att ta del av, dessutom finns det åtminstone två säsonger till att köpa. Nu när det snart är slut med Seinfeld-boxar att köpa och det fortfarande är långt kvar till säsong sex av Scrubs känns det skönt att veta att jag kommer mängder av skämt från Melmac att skratta åt under tiden.

5. Søren Huss - Huss är sångare i Saybia, det Saybia som just nu spelas en hel del i min bil. Den här veckan har jag varvat deras nya skiva med Moneybrothers Mount Pleasure och vilken av dem jag än spelar så är jag garanterad bra musik. Saybias skiva är bättre än deras förra, som var ganska slätstruken, den här skivan har egentligen bara en låt som inte är riktigt bra, den brukar jag hoppa över när jag lyssnar. Annars är det låtar som Gypsy och Angel som gör det här till en grym skiva.

Dagens låt: Dusty Springfield - I can´t make it alone
There's something in my soul
That will always
Lead me back to you

0 Comments:

Post a Comment

<< Home