Wednesday, October 17, 2007

Plåster på såren

Lång dag på jobbet idag, blir lätt så när det är möten efter elevernas hemgång, därför trodde jag inte att jag skulle ha ork att skriva här idag, men jag hade fel. Härom dagen fick jag veta att Fatboy ställt in sin spelning i Gävle, det var väldigt surt, men idag kom det plåster på såren. Det är nämligen så att på decembers första dag kommer Kristoffer Åström till Spegeln, som förband till ingen mindre än Christian Kjellvander. Bättre plåster på såren hade jag inte kunnat tänka mig. Jag såg Åström i somras och det var kanon, Kjellvander har jag sett tre gånger och alla gångerna har det varit ruggigt bra. Den bästa spelningen jag sett med honom är den han gjorde på Konserthuset för några år sedan, det var helt makalöst. Senast jag såg honom var i Norrköping, på Faya-turnén, också då var det mycket bra, men det förstördes lite av att det var lite väl många alkoholpåverkade personer i lokalen som pratade sönder de lugnaste låtarna.
Nu är alltså Kjellvander tillbaka i Gävle och även om jag inte hört hans nya skiva, eftersom den inte är släppt än, så är jag övertygad om att det kommer att bli ännu en klassisk kväll på Spegeln. Spelplats Gävle borde få något slags pris för att de är så grymma på att boka artister.

Dagens låt: The Korgis - Dont look back
I know you'll be alright
Don't you worry 'cos I'll know you'll be alright
And there's one thing you must believe: I love you
Here alone tonight, I really do

0 Comments:

Post a Comment

<< Home