Monday, October 15, 2007

Ingen Fatboy

Blev lite besviken i veckan, jag fick nämligen mail från Spelplats Gävle där de meddelade att Fatboy ställt in sin konsert som skulle äga rum nästa lördag. Det var riktigt surt att höra, jag hade sett fram emot att få se dem live och nu blir det inte så. Som tur är dröjer det inte mer än ett par veckor tills det är dags för Moneybrother att kliva upp på scenen, så det är inte så långt tills jag får uppleva en kanonspelning ändå.
Jag vet inte riktigt anledningen till bandet ställt in sin spelning, men med tanke på att det här är första gången i min konserttittarkarriär som ett band ställer in bör jag väl egentligen inte klaga. Jag minns att det var nära att Weeping Willows skulle ställa in när de spelade i Gävle för något år sedan, då var jag väldigt nervös. De hade ställt in sin spelning dagen innan och det ryktades om att de skulle ställa in spelningen jag skulle se också. Min nervositet gick dock över när två av mina kompisar hörde bandet soundchecka när de var där för att köpa biljett.

Dagens låt: Moneybrother - Brännö serenad
Det är mitt eget fel
Vad som än hände med mitt hjärta
För jag har alltid vetat att du inte skulle stanna
Jag blir hellre ensam än lycklig med nån annan

0 Comments:

Post a Comment

<< Home