Friday, October 19, 2007

Misstag

Att lära av sina misstag och inte göra om dem är något man bör sträva efter, om man någon gång misslyckas med något bör man titta på vad som var fel och sedan undvika att göra samma fel igen. Det här är något som inte borde vara så svårt, men den senaste veckan har jag lyckats med bedriften att göra samma otroliga misstag två dagar i rad. Misstagen har skett på morgonen, så jag kanske kan skylla lite på att jag inte varit riktigt vaken när jag klantat mig.
Jag har ganska fasta rutiner när jag kliver upp på morgonen, jag gör nästan alltid samma saker och jag gör dom i samma ordning. Det sista jag gör innan jag åker till jobbet är att sätta mig vid datorn och surfa lite, innan det borstar jag tänderna. I onsdags gjorde jag precis så, jag borstade tänderna och sedan satte jag mig vid datorn, på vägen till datorn tog jag ett äpple. Jag satte mig vid datorn och bet i äpplet, då mindes jag varför man inte ska äta sådant direkt efter det att man borstat tänderna, det smakade väldigt illa. Äpplen och apelsinjuice är det sista man ska intaga precis efter en tandborstning, den oskrivna regeln hade jag helt glömt bort och fick därför inte alls känna den njutning jag hoppats på när jag åt äpplet. Att göra det misstaget en gång kanske kan gå att acceptera, men nu ville det sig så illa att jag gjorde om sama sak dagen efter. Jag gick från tandborstningen till datorn och på vägen plockade jag till mig ett äpple från köket, precis när jag bet i det kom jag på att det inte var en bra idé. Andra dagen i rad med sur äppelsmak i munnen, bättre sätt kan man inleda sina dagar på.

Dagens låt: Portishead - Over
Ooh this uncertainty, is taking me over
is taking me over
is taking me over

0 Comments:

Post a Comment

<< Home