Saturday, October 27, 2007

Kod och klar

Den senaste tiden har jag börjat störa mig på en sak, en sak som jag knappt reagerat över tidigare, men som jag nu av någon anledning blir irriterad på. Jag blev påmind om min irritation när jag igår var på stan och köpte Spider-Man 3(som även andra gången var bra, även om scenen på jazzklubben tyvärr var kvar fortfarande). Eftersom det var löning i fredags kunde jag utan att oroa mig för att inte ha pengar dra kortet när jag betalade, då inträffade det, tjejen i kassan sade: Så trycker du in din kod och sedan klar. Även om jag vet att tjejen i kassan gör det av välmening så börjar jag bli irriterad över att folk fortfarande tror att de måste berätta hur man går tillväga för att göra en betalning med kort. Jag, och de flesta andra, vet nog mycket väl att man måste slå in sin kod och vi vet ännu mer väl att man också måste trycka på klar när man är färdig. För några år sedan hade det kanske varit befogat att hjälpa dem som ska betala med en förklaring kring hur det går till, men nu känns det ganska onödigt. Det kanske är så att de gör det som en rutingrej, men vore det inte bättre om man av rutin var tyst och sedan sade något om man märkte att den som skulle betala inte visste hur man gjorde? Bara de senaste dagarna har jag varit med om det här tre gånger och två av gångerna(dock inte när jag köpte Spider-Man) har dessutom de som suttit i kassan sagt den här frasen med en ganska sur röst, som om de är trötta på att behöva säga det. Inte nog med att man tvingas höra någon berätta hur man betalar, man får också höra en liten pustning efteråt.

Dagens låt: Walker Brothers - Just for a thrill
Although you're free and having your fun,
to me, you're still the only one.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home